KORZYŚCI

Ciało jest naszym największym sprzymierzeńcem w leczeniu skutków traumy.” David Berceli

Ćwiczenia, które uwalniają, traumę, stres i emocje (TRE) są skuteczną metodą redukcji stresu, uwalniania napięć oraz uzdrawiania. Metoda ta ma korzenie w Analizie Bioenergetycznej metody opracowanej przez psychoterapeutę i lekarza dr Alexandra Lowena. Ćwiczenia opracowane są w taki sposób, aby uwolnić poprzez wibracje głębokie napięcia utrzymujące się w ciele.
Ćwiczenia TRE zostały przedstawione i opisane w książce „Zaufaj Ciału” Davida Bercelego wydanej przez Centrum Pracy z Ciałem. Mogą je stosować osoby doświadczające bolesnych i szkodliwych dla zdrowia skutków codziennego stresu, jak i ciężkich traumatycznych urazów.

Korzyści stosowania Ćwiczeń TRE

Łatwość nauki: Ćwiczeń tych można się łatwo nauczyć i w wielu przypadkach ich skuteczność jest natychmiastowa.

Naturalny środek zaradczy: W pewnych okolicznościach z tych ćwiczeń można korzystać jak z naturalnego środka zapobiegającego lub minimalizującego symptomy PTSD, redukującego efekty urazów psychicznych, które wystąpią w przyszłości.

Samodzielne stosowanie i diagnoza: Można ich używać do samodiagnozowania rodzaju i stopnia napięć powstałych przez traumatyczne epizody

Codzienna gimnastyka: Można je włączać do codziennego zestawu ćwiczeń i używać ich do leczenia oraz zapobiegania stanom chorobowym.

Szybkie przywrócenie zdolności leczenia: Pomagają szybciej odtworzyć w ciele poczucie bezpieczeństwa, ułatwiając szybszy i bardziej zintegrowany proces zdrowienia.

Ćwiczenia TRE są sposobem samopomocy dla tych, którzy nie mają dostępu do terapii lub innych form pomocy. Ponadto, dla wielu osób nie potrzebujących terapii jest to użyteczny sposób na samodzielną regulację poziomu stresu związanego z codziennymi doświadczeniami.

Niestety dla niektórych osób , które w życiu doświadczyły głębokiej traumy może okazać się to trudne. Czasami osoby przechodzące przez proces powrotu do równowagi psychicznej, przeżywają tak wysoki poziom lęku i zaburzeń psychosomatycznych, że wymagają profesjonalnej pomocy.
W takim przypadku, ćwiczenia nie powinny być wykonywane samodzielnie. Najlepiej jest włączyć je do sesji terapeutycznej, korzystając ze wsparcia i pomocy psychoterapeuty przy doświadczaniu tych trudnych uczuć.